سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























**افسر جنگ نرم**

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها :

 

همزمان با فرا رسیدن نوروز 91 رسانه‌های غربی طرح دوستی ایران و اسرائیل را استارت زدند تا بتواند با تغییر گفتمان خود در فضای دیپلماتیک روند مناسبات رو به سود خود تغییر دهند.

 

 

 

 

 

یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به ویژه همزمان با عید نوروز از سوی شبکه‌های خبری غرب مورد پیگیری قرار گرفت، بحث دوستی مردم ایران و اسرائیل بود.

 

نکته‌ای که در تمام خبرها به چشم می‌خورد ایجاد صفحه‌ای در فیس بوک به این نام بود تا ارتباط ایران با اسرائیل را در فضای مجازی استارت بزنند.

 

این موضوع در حالی همزمان از سوی کانالهای خبری و سایت‌های اینترنتی منتشر شد که رسانه‌هایی مانند بی بی سی، صدای آمریکا و شبکه‌های نیمه سیاسی فارسی زبان مانند من و تو تلاش کردند تا این اتفاق را یک ماجرای کاملا غیر قابل پیش بینی به نمایش بگذارند و به مخاطبان این گونه القا کنند که این حرکت از دست دولتها خارج بوده و در فضای بین مردم به وجود آمده است.

 

اما در برابر این ادعا که جای تردیدهای فراوان دارد مباحث زیادی مطرح شده که به آسانی نمی‌توان از کنار آنها عبور کرد و جالب آنکه بسیاری از شبکه‌های خبری غرب چه در فضای این شبکه‌ها و چه در فضای سایبر به هیچ کدام از این سوالات و مسائل مبهم پاسخی نداده اند.

 

در این بین شاید بتوان اولین موضوعی که در این باره به ذهن متبادر می شود، گستردگی و به راه افتادن یک باره این موضوع در عرصه رسانه ها دانست. موجی که تلاش داشت تا رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور در کنار مردم ایران قرار دهد.

 

در واقع آنچه در مرحله اول به نظر می رسد همین مساله است که در پس این حرکت، نوعی مشروعیت بخشی به این رژیم وجود دارد که از قرار معلوم همزمان با بحث حمله اسرائیل به ایران مطرح گردید و این دو موضوع باعث شد که برخی از تحلیل گران خاورمیانه این ماجرا  را در گام اول مشکوک فرض کنند.

 

چرا که کلیتی که تاکنون  از این ماجرا با عنوان دوستی بین مردم دو کشور در رسانه های غربی منتشر شده به دنبال فضایی است تا به رژیم اشغالگر قدس مشروعیت بخشد.

 

به تعبیر دیگر می‌توان گفت که سیاسیون رژیم اشغالگر قدس تصمیم دارند تا با قرار دادن خود در کنار ملتی که به صورت بنیادین با آنها مشکل دارد هم در مرحله اول خود را دوباره به عنوان یک کشور مطرح کنند تا باز هم داعیه شناسایی «دوژرو» را داشته باشند و هم از طرف دیگر بحث مظلوم نمایی در برابر ایران را دوباره از سر گیرند.

 

دراین میان بحث دوم یعنی مظلوم نمایی در برابر ایران هم یکی از مباحث بسیار مهمی است که کارشناسان سیاسی ایران بر آن تاکید خاص دارند؛چرا که از یک سو دولتمردان اسرائیل دائما و بدون هیچ پشتوانه منطقی و عملی ایران را تهدید می‌کنند و از طرف دیگر اینگونه ژست‌های صلح طلبانه را در فضای مجازی و شبکه‌های خبری می‌گیرند. در این میان با توجه به رویکرد متناقض سوالی که مطرح می‌شود این بوده که چه چیزی در پس این تناقض نهفته است؟

 

برای پاسخ دادن به این سوال باید توجه داشت که افکار عمومی در چنین موضوعی بسیار مهم محسوب می شوند. چرا که از قرار معلوم سیاسیون اسرائیل تصمیم گرفته‌اند تا با مظلوم نمایی در برابر ایران فضا را به نفع خود تغییر دهند. یعنی به تعبیر دیگر مخاطب را تحت تاثیر خود قرار داده و حتی او را به موضع گیری کاذب علیه ایران وادار کنند.

 

نباید فراموش کرد که از نظر لابی‌های صهیونیستی مظلوم نمایی با ژست صلح طلبانه می‌تواند مکمل مظلوم نمایی امنیتی باشد که اسرائیل سالها در مورد ایران مطرح می‌کند و این کشور را خطری برای خود معرفی می کند. بر این اساس به نظر می‌رسد که اسرائیل تلاش دارد تا با در کنار هم قرار دادن هر دو این مسائل یعنی از یک طرف تهدید نشان دادن ایران برای موجودیت خود و نمایش این موضوع که خواهان صلح با ایران است افکار عمومی را فریب دهد و از این طریق افکار عمومی را در مقابل ایران بسیج کند.



نوشته شده در پنج شنبه 91 فروردین 17ساعت ساعت 9:24 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر بدهید

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : جوانان و فعالان شیعی عربستان در منطقه الشرقیه اعلام کردند که در صدد تشکیل ائتلافی بسان ائتلاف‌های بهار عربی در منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان با نام “ائتلاف آزادی و عدالت” هستند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، فعالان شیعی عربستان و اعضای جنبش الحراک المطلبی در منطقه الشرقیه در شرق عربستان اعلام کردند، در صدد تشکیل ائتلافی تحت عنوان “ائتلاف آزادی و عدالت” در این منطقه هستند

این فعالان عربستانی تاکید کردند که این ائتلاف به تبعیت از ائتلاف‌های تشکیل شده در بهار عربی تشکیل خواهد شد و تلاش می‌شود، فعالان و نمایندگان تمام جریان‌ها و جناح‌های عربستار آن حضور و مشارکت داشته باشند.

جوانان جنبش الحراک المطلبی بیش از یک سال است که در مناطق شرقی عربستان توسط جوانان شیعی این مناطق تشکیل شده است و مسئولیت برگزاری راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز مردمی در این مناطق علیه رژیم سعودی را برعهده دارد.

این جنبش از سال گذشته تاکنون تحرکات و اقدامات مسالمت‌آمیزی علیه رژیم سعودی تدارک دیده و برگزار کرده است که توسط نیروهای امنیتی و نظامی رژیم سعودی به شدت سرکوب شده‌اند و شماری از جوانان این جنبش به شهادت رسیده و مجروح شده و شماری دیگر در زندان‌های رژیم سعودی در بازداشت بسرمی‌برند.

این ائتلاف اعلام کرده است که فعالیت‌های خود را از طریق برگزاری راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز و تظاهرات مسالمت‌آمیز تا تحقق خواسته‌ها مطالبات خود علیه رژیم سعودی آغاز خواهد کرد.



نوشته شده در پنج شنبه 91 فروردین 10ساعت ساعت 3:24 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : وزیر امور خارجه ترکیه که به همراه نخست وزیر این کشور در تهران بسر می برد، در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی سفارت ترکیه در ایران عمره تصریح کرد که کمتر کشوری دارای چنین گذشته مشترکی با یکدیگرند.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، آقای احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که به همراه رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور به تهران سفر کرده طی سخنانی در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی سفارت ترکیه در ایران که با نام یونس امره شاعر و عارف نامی تاریخ ترکیه نامگذاری شده، اظهار داشت که روابط ایران و ترکیه فراتر از روابط دو کشور و دولت همسایه است، کما اینکه روابط دو طرف در سطح بسیار خوبی قرار دارد. وی افزود که در طول تاریخ کمتر کشوری می توان یافت که همانند ایران و ترکیه تا این حد بر روی یکدیگر تاثیر گذاشته و دارای گذشته مشترک این چنینی باشند.

داوداوغلو با اشاره به اینکه مولانا شخصیت و اندیشمندی بزرگ است که در بلخ زاده شده و از طریق ایران به سرزمین آناتولی آمده و در این مسیر انتقال فرهنگ نموده در ادامه تصریح کرد که خراسان، اصفهان، قونیه و سرزمین آناتولی خلاصه ای از تاریخ بزرگ این جغرافیای گسترد ه است.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با اشاره به روابط دو جانبه ایران و ترکیه خاطرنشان کرد که روابط دو کشور فراتر از رقابت، روابطی تاثیرگذار در بعد متقابل بوده و وظیفه ما کشف این واقعیت است. وی خاطرنشان کرد که روابط سیاسی ایران و ترکیه بسیار خوب بوده و وی امیدوار است که با افتتاح این مرکز فرهنگی روابط فرهنگی دو کشور نیز تعمیق یابد.

داوداوغلو در مورد زبان مشترک دو کشور نیز گفت اگر سوال شود بعد از استانبول بزرگترین شهری که در آن به زبان ترکی تکلم می شود کدام شهر است شاید شهر آنکارا تداعی شود، ولی اگر سرشماری شود شاید تهران به عنوان دومین شهر بزرگی که در آن زبان ترکی تکلم می شود مطرح گردد.



نوشته شده در پنج شنبه 91 فروردین 10ساعت ساعت 3:23 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : “تام پیکرینگ” سفیر سابق آمریکا در اسرائیل گفت که ایران و متحدانش می‌توانند تمامی اهداف و منافع اقتصادی آمریکا و هر آنچه که به نوعی با ایالات متحده مرتبط است را در خاور میانه و فراتر از آن هدف قرار دهند.

به گزارش فارس به نقل از بی‌بی‌سی، سناتور جان کری، از سیاستمداران دموکرات آمریکا می‌گوید که جلوگیری از آنچه وی “ویرانگری جنون آمیز” ایران در پی دستیابی به سلاح اتمی خوانده است، چالش اصلی سیاست خارجی فعلی آمریکاست.

کری که روز چهارشنبه در سنای آمریکا سخن می‌گفت با اشاره به اخبار مربوط به حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت که وقتی مذاکرات در سطح مقام‌های عالی صورت نمی‌گیرد، دور از انتظار هم نیست که نتایج این مذاکرات نتواند سوء تفاهمات و بی‌اعتمادی انباشت شده از دهه‌های گذشته را از میان بردارد

وی که در جلسه مسئولان وزارت خارجه و نمایندگان سنای آمریکا سخن می‌گفت تاکید کرد که برای موفقیت در راهکارهای دیپلماتیک می‌بایست سیاستی در پیش گرفته شود که طی آن ضمن جلوگیری از وقت‌کشی ایران جایی برای “تنفس” باقی گذاشت و به ایران نشان داد که اگر واقعا بخواهد که سازنده عمل کند، راهکارهایی در پیش پای اوست اما نمی‌تواند از مذاکرات برای اتلاف وقت سود ببرد.

این سناتور آمریکایی همچنین تاکید کرد که یافتن راهکاری اثربخش برای برنامه هسته‌ای ایران که هر دو طرف پذیرای آن باشند “به هیچ‌وجه آسان نیست” اما جامعه جهانی هم باید از اینکه ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت، اطمینان حاصل کند.

در این جلسه همچنین “تام پیکرینگ”، معاون سابق وزارت خارجه آمریکا گفت که دیپلماسی فعلی و مذاکرات جاری در زمینه برنامه هسته‌ای ایران چنانچه به نفع حمله نظامی علیه برنامه هسته‌ای این کشور تعبیر شوند، می‌تواند زمینه ساز شکل گیری حملاتی علیه منافع آمریکا و شهروندان غیر نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان شوند.

پیکرینگ گفت که ایران و متحدانش می‌توانند تمامی اهداف و منافع اقتصادی آمریکا، شهروندان این کشور و هر آنچه که به نوعی با ایالات متحده مرتبط است را در منطقه خاور میانه و فراتر از آن هدف قرار دهند.

او که پیش‌تر سفیر آمریکا در سازمان ملل و نیز سفیر این کشور در روسیه، هند و اسرائیل بوده، همچنین تاکید کرد که حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران اگر چه فرآیند ساخت “بمب اتمی” را احتمالا برای چند سالی به تاخیر خواهد انداخت اما در صورت وقوع چنین حمله‌ای ایران ترغیب خواهد شد که آشکارا خود را محق دستیابی به سلاح هسته‌ای بداند چرا که می‌خواهد خود را در برابر حملات آتی مصون کند.

به نظر پیکرینگ، حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران تنها تنش و پیچیدگی را به تلاش‌ها برای توقف برنامه هسته ای این کشور خواهد افزود.

این سیاستمدار آمریکایی که در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای غرب با تهران  سخن می‌گفت، پیشنهاد کرد که یکی از نکات سازنده برای خروج مذاکرات از بن‌بست فعلی، اینست که به مرحله گفتگوها پیش از غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم توسط ایران رجوع شود.

وی پیشنهاد کرد که در این صورت ایران می‌تواند اورانیوم غنی شده 20 درصدی خود را تحویل دهد و در مقابل علاوه بر دریافت سوخت هسته‌ای مورد نیاز تحقیقات پزشکی خود، برخی از تحریم‌ها علیه این کشور هم لغو شود.

گفته‌های مقامات غربی در مورد محتوای مذاکرات آتی غرب با ایران در حالی عنوان می‌شود که ایران بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید دارد.



نوشته شده در پنج شنبه 91 فروردین 10ساعت ساعت 3:21 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر بدهید

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها :

پاسخ ایران به تهدیدات دشمن متناسب با سطح و نوع اقدامات خصمانه آنان است .
ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروهای مسلح در صورت بروز هرگونه تهدید عملی از سوی دشمنان، در چارچوب استراتژی تهدید علیه تهدید، متناسب با سطح و نوع اقدام‌های خصمانه، پاسخ قاطع و پیشمان‌کننده‌ای می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت 12 فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی، تحولات بزرگ منطقه‌ای و پیدایش جنبش‌های اعتراضی در اروپا و آمریکا را ناشی از نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری الگوهای بیداری‌بخش نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان معاصر دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود زنجیره به هم پیوسته‌ای از توطئه‌های گوناگون و عملیاتی شدن سناریوهای متعدد تحریم، تهدید، تجاوز و ترور توسط دشمنان، نظام اسلامی و ملت رشید و انقلابی ایران در حوزه‌های ملی با پیگیری راهبرد “ما می‌توانیم” به پیشرفت‌های فاخر، ممتاز و خیره‌کننده‌ای در عرصه‌های مختلف نائل آمده است و در حوزه فراملی نیز با گشودن افق‌های نوید‌بخش، پشتوانه تحولات بزرگ در مقیاس منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای شده است.

این بیانیه می‌افزاید: نظام جمهوری اسلامی به مدد الهی و به یمن برخورداری از حمایت و همراهی ملتی بیدار، مجاهد و شجاع توانسته است در یکی از پیچیده‌ترین مقاطع تاریخ بشری، پیام شکستن حصارهای استبداد و استکبار و مقهور شدن قدرت های شیطانی برابر اراده ملت‌های حق‌طلب و عدالت‌خواه را جهانگیر سازد.

این بیانیه در ادامه، نظام مبتنی بر ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی را به مثابه الگویی راستین و کارآمد برای اداره سعادتمندانه جوامع اسلامی معرفی و با تأکید بر ناکامی و شکست دائمی استکبار جهانی برای اقتدار استحکام و حقانیت جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرده است: پیام انقلاب و نظام اسلامی که ترجمانی از اسلام ناب محمدی(ص) است با شتاب حیرت انگیز خود در حال درنوردیدن جغرافیایی تحت استیلای نظام سلطه است به گونه‌ای که اتاق‌های فکر و مراکز راهبردی غرب امروز بزرگترین چالش‌ها و مانع قدرت‌های استکباری و مکتب لیبرال دموکراسی را مکتبی می‌دانند که امام خمینی‌(ره) و جانشین شایسته و با صلابتش امام خامنه‌ای‌(مدظله‌العالی) در روزگار معاصر به صحنه آورده‌اند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز پیشاهنگ و پیش قراول نهضت بیداری اسلامی و جبهه نفرت و بیزاری از سیاست‌های آمریکایی و صهیونیستی است، آمده است: به موجب بیداری ناشی از پیروزی انقلابی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون خاورمیانه را خارج از حوزه درک و محاسبه نظام سلطه به بزرگترین خطر برای آینده رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی و ادامه سلطه غرب بر این منطقه استراتژیک مبدل ساخته است و گفتمان اسلام‌خواهی نیز که در حال تبدیل به گفتمان مسلط و زیربنای ساختن آینده تونس، مصر، لیبی، یمن و سایر کشورهای عربی اسلامی است، لرزه بر پیکره امپراتوری رو به افول کفر و بی‌دینی و کانون مرکزی آن در کاخ سفید و غرب صهیونی وارد کرده است.

درپایان این بیانیه با تبریک یوم‌الله 12 فروردین‌ماه به اقشار و آحاد ملت فهیم و انقلابی ایران و برشماری دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی آمده است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تأسی به تجارب گران‌سنگ 34 سال گذشته و در عرصه رویارویی با دشمنان انقلاب و نظام، ضمن بکارگیری تمامی توان و همت خود در تحقق شعار “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” در سال 1391، به ملت ولایت‌مدار ایران اطمینان می‌دهند که همچنان در عرصه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی آماده هستند و در صورت بروز هرگونه تهدید عملی و خطر آفرینی از سوی دشمنان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی، در چارچوب استراتژی تهدید علیه تهدید، متناسب با سطح و نوع اقدام‌های خصمانه، پاسخ قاطع و پیشمان‌کننده‌ای می‌دهند و طومار حیات ننگین آنان در منطقه را در هم خواهند پیچید.



نوشته شده در پنج شنبه 91 فروردین 10ساعت ساعت 3:19 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر بدهید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin