سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























**افسر جنگ نرم**

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : منابع مطلع در بیروت و نزدیک به ایران و سوریه اعلام کردند که پس از اجلاس سران عرب برای همه طرف‌ها روشن شد که نظام سوریه ساقط نمی‌شود و همه باید به دنبال راهکار سیاسی باشند.

 

به گزارش فارس، منابع لبنانی نزدیک به سران ایران، سوریه و همچنین نوری الماکی نخست‌وزیر عراق می‌گویند که پس از ناکام ماندن همه تلاش‌ها برای سرنگون کردن نظام سوریه و تشدید فشار بر ایران و عراق، منطقه وارد مرحله‌ای جدید شده است.

 

این منابع به روزنامه السفیر لبنان گفتند که پس از برگزاری نشست سران عرب در بغداد، [و ریاست بغداد بر اتحادیه عرب] اکنون گزینه حل و فصل سیاسی برای سوریه بر سایر گزینه‌ها پیشی گرفته است. این منابع معتقدند که پس از درگیری سرنوشت‌ساز در باباعمرو شهر حمص [در حدود دو ماه گذشته] اکنون «دیگر راهی نیست مگر روی آوردن به منطق گفت‌وگو میان نظام سوریه و نیروهای معارض بخصوص اینکه اهدافی مانند ساقط کردن نظام سوریه یا گزینه‌هایی مانند دخالت نظامی جملگی شکست خورد». این منابع همه جریان‌های لبنانی، عربی، اسلامی و بین‌المللی را به تلاش بر همین اساس فرا خواندند تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در می و آمریکا در اواخر پاییز آینده به پایان برسد.

السفیر در این گزارش با عنوان «دومینو مسائل منطقه از تهران و بیروت تا بغداد و دمشق؛ منطقه وارد دوره حل و فصل مسائل شد… نگرانی‌ها از امنیت منطقه همچنان پابرجاست» تشریح کرد که به گفته منابع مطلع و اطلاعات موجود، نظام سوریه، «موفق شد اوضاع خود را سامان بدهد و از بن بست خارج شود اما این موضوع بدین معنا نیست که درگیری فرسایشی با برخی جریان‌ها بخصوص عربستان و قطر که تلاش می‌کنند آشکارا از معارضان خارج‌نشین حمایت مالی و تسلیحاتی کنند پایان یافته است. اما این تلاش هم موفق نخواهد شد هر چند که ممکن است در برخی مناطق سوری شاهد عملیات‌های ضدامنیتی و انفجارهایی باشیم اما باید توجه داشت که این اقدامات معارضان را نتنها تقویت نمی‌کند بلکه سبب تضعیف بیشتر آن هم می‌شود. برای همین، معارضان بخصوص معارضان داخل راهی ندارند جز اینکه به مذاکرات سیاسی تحت شروط نظام سوریه تن دهند زیرا شرایط بین‌المللی، عربی و داخلی سوریه اجازه سقوط نظام را نمی‌دهد.

 

ایران پس از انتخابات پارلمانی خود قدرتمندتر شد

 

السفیر افزود: اما در خصوص ایران، منابعی توانستند با حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران که هفته گذشته به لبنان آمد، دیدار کنند، گفتند که نظام ایران پس از انتخابات پارلمانی اخیر قدرتمندتر شد زیرا نقش رهبر ایران آقای سید علی خامنه‌ای تقویت و از سویی دیگر گزینه نظامی اسرائیل-آمریکا علیه ایران بعید [اعلام] شد اما در خصوص تحریم‌ها، با وجودی که ممکن است بر وضع اقتصادی داخلی ایران تاثیر بگذارد، ایران، قادر است آن را پشت سر بگذارد بخصوص اینکه سال‌هاست تحت تحریم قرار دارد (از انقلاب 1979 تاکنون) و موفق شده از آن عبور کند و چگونه ممکن است امروز که مناسبات اقتصادی و سیاسی قدرتمندی با کشورهای متعدد بخصوص کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) و همچنین ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه دارد نتواند تحریم را پشت سر بگذارد چرا که این روابط ایران را بر رویارویی با هر تلاشی برای حصر اقتصادی یا سیاسی او، توانا می‌کند.

 

این روزنامه لبنانی افزود: این منابع پیش‌بینی کردند که مذاکرات هسته‌ای در 13 آوریل فرصتی جدید برای بازگشت به راهکارهای سیاسی با آمریکا و کشورهای اروپایی باشد. برای همین هرگونه حساب باز کردن روی گزینه نظامی علیه ایران نابجاست چرا که در مرحله آینده اوضاع، به سوی راهکارهای سیاسی می‌رود. این منابع همچنین گفتند که احساس حاکم بر بیشتر پایتخت‌های منطقه این است که هر توافقی ممکن است حاصل شود که بر موضوعات متعدد منطقه بخصوص موضوع سوریه تاثیر بگذارد.

 

عراق پس از اجلاس سران عرب بحران سیاسی داخلی را پشت سر گذاشت

 

در حوزه عراق، منابع مطلع اعلام می‌کنند که عراق پس از اجلاس سران عرب در بغداد، با قدرت بیشتری ظاهر شده و بحران سیاسی داخلی را پشت سر گذاشته و جریان وابسته به ایاد علاوی نخست وزیر اسبق، ضعیف و پراکنده شده و طارق الهاشمی که به قطر پناهنده سیاسی شده است دیگر قادر نیست از لحاظ سیاسی یا مردمی جلب توجه کند حتی توجه محافل وابسته به خود را و همه به کنفرانس ملی داخلی تحت سقف شروط نوری المالکی نخست وزیر می‌روند. اما فشارهای امنیتی و انفجارها در تاثیرگذاری بر وضعیت داخلی یا منع موفقیت برگزاری اجلاس سران عرب موفق نبود هر چند که برخی مواضعی اتخاذ شد که شایسته صاحبان این مواضع نبود. که البته این امر اشاره‌ای بود به موضع قطر در قبال برگزاری اجلاس سران در بغداد.

 

با این همه، این منابع منکر وجود مشکلاتی عراقی که با عملکرد قوی عراق و وجود فساد و کاهش خدمات ارائه شده مرتبط است، نیستند. مشکلاتی که سبب شده است آیت‌الله سیستانی هیچ یک از سیاستمداران را تا الان به حضور نپذیرد که این امر از جریان‌های عراقی می‌طلبد که توجه بیشتری به سامان دادن به اوضاعشان و بهبود عملکردشان و توجه به مشکلات مردم عراق پس از اعتراف اعراب به واقعیت سیاسی جدید عراق، اهتمامی ویژه بکنند.

 

در خصوص ارتباط عراق با وضعیت سوریه، این منابع  از عملکرد دولت عراق در ماه‌های گذشته ابراز رضایت کردند و گفتند که به سود عراق است که بحران سوریه پایان یابد و به سوی راهکارهای سیاسی گام برداشته شود زیرا ادامه اتفاقات، پیامدهایی منفی بر وضعیت عراق خواهد داشت. برای همین هیچ یک از جریان‌های سیاسی با معارضان سوریه همسو نشدند و همه برای پایان دادن به بحران تلاش کردند که البته این گرایش، راهی است که در مرحله آتی چاره‌ای جز طی کردن آن نیست.

 

این منابع همچنین گفتند که طرف ایرانی، به هنگام تشویق عراق به سامان دادن به امور خود در جهان عرب و بین‌المللی پس از عقب‌نشینی آمریکا، نشانه‌هایی از تمایل خود برای برگزاری مذاکرات هسته‌ای در بغداد نشان داده است. با این کار، ترک‌ها پیام ایران را دریافت کرده‌اند. برای همین موضع ترکیه در موضوع تحریم‌ها، بارز خواهد بود و حتی در موضوع سوریه. لحن سخنان رجب طیب اردوغان در تهران کاملا با لحن احمد داود اوغلو در خصوص سوریه متفاوت بود.

 

حزب‌الله از نگرانی برای سوریه خارج شده است

 

در خصوص وضعیت حزب‌الله با توجه به تحولات جاری، این منابع اعلام کردند که حزب‌الله از نگرانی‌ که در یک سال پیش در خصوص بحران سوریه داشت، خارج شده و الان بر این اساس رفتار می‌کند که نظام سوریه مرحله دشوار را پشت سر گذاشته و وارد مرحله سیاسی جدیدی شده است. حزب‌الله درک می‌کند که موضع حمایت‌کننده‌اش از نظام سوریه، در سطح مناسباتش با برخی جریان‌های اسلامی و عرابی و بخصوص اخوان المسلمون پیامدهایی منفی خواهد داشت. و همه الان می‌دانند که چاره‌ای جز راهکار سیاسی و اصلاحات نیست و هیچ فرد عاقلی آن را رد نمی‌کند. همچنانکه در نتیجه هیچ عاقلی بازگشت به میز مذاکره نظام و معارضان را رد نمی‌کند. این منابع اشاره کردند که این اعتقاد در چندین حلقه لبنانی، عربی و اسلامی شکل گرفته است که ساقط کردن نظام سوریه چه از راه نظامی چه از راه مردم غیرممکن است و وضع سوریه کاملا با وضع مصر، تونس، یمن، لیبی و بحرین متفاوت است.

 

این منابع می‌افزایند که حزب‌الله و جنبش حماس اکنون در حال سامان دادن به اوضاع عرصه اسلامی لبنان و فلسطین هستند و سران حماس پس از آنکه دریافتند که برای آنان جایگزینی جز نظام دمشق نیست، تلاش می‌کنند که کانال‌های ارتباطی با نظام سوریه را حفظ کنند. اگر شرایط سابق سبب شد که برخی سران آن از دمشق به طور موقت خارج شوند، اتفاقات چندماه اخیر مجددا سبب خواهد شد که به سوریه بازگردند و مناسبات خود را با همه نیروهای مقاومت بازسازی و محکم کنند. چرا که همه دریافتند که آنچه مطلوب است، منع تلاش‌ دیگران برای اختلاف‌افکنی میان جریان‌های اسلامی سنی و شیعه است  اینکه حساب باز کردن روی تغییر معادلات منطقه حسابی اشتباه است.

 

این منابع تاکید کردند که اولویت سران حزب‌الله در این مرحله لبنان است و تلاش برای تثبیت ثبات در همه ابعاد سیاسی، امنیتی و اجتماعی. از همین جا بود که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله بر تعیین سقف سیاسی که مانع بی‌ثبات شدن وضع دولتی شود، مکرر تاکید کرد تا اینکه این دولت تا انتخابات بهار سال 2013 ادامه یابد.

 

منابع مذکور در پایان تاکید کردند که منطقه پس از اجلاس سران عرب در بغداد وارد مرحله‌ای جدید شده است… و ما به سوی روند مذاکره چه در موضوع سوریه چه در موضوع ایران در حال حرکت هستیم و همه گزینه‌های نظامی حداقل در مرحله کنونی منتفی است  و همه باید حساب و کتاب خود را بر این اساس انجام بدهند و انتظار خود برای سقوط نظام سوریه یا حدوث جنگی مذهبی شیعه سنی را متوقف کنند. بنابراین هر هیئتی اروپایی که این روزها به بیروت می‌آیند به این نتیجه می‌رسند که طرح کوفی عنان راه نجاتی شد برای خروج از بن‌بستی که حساب‌وکتاب‌های سقوط نظام سوریه بدان رسیده بود.



نوشته شده در سه شنبه 91 فروردین 22ساعت ساعت 9:19 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : کاروان راهیان نور منتخبین مجلس نهم در مشهد شلمچه میثاق‌نامه منتخبین مجلس نهم با امام (ره) و شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری را امضا کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، متن میثاق‌نامه منتخبین مجلس نهم با امام (ره) و شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری به شرح ذیل

 

 

 


 

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : کاروان راهیان نور منتخبین مجلس نهم در مشهد شلمچه میثاق‌نامه منتخبین مجلس نهم با امام (ره) و شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری را امضا کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، متن میثاق‌نامه منتخبین مجلس نهم با امام (ره) و شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری به شرح ذیل است:

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

«میثاق‌نامه با امام (ره) و شهدا» و بیعت با رهبری

 

امام خمینی: مجلس خوب همه‌چیز را خوب می‌کند و مجلس بد همه‌چیز را بد

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: نماینده باید موقعیت مردمی بودن و ماندن خود را حفظ کند چون این دو اصل مانع شکل‌گیری یک طبقه جدید و برخوردار از اشرافی‌گری در جامعه می‌شود.

 

 

 

نظام جمهوری اسلامی که با ثمره خون شهدا و مجاهدت و فداکاری ملت ایران و رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) شکل گرفته است امروز امانتی الهی و بزرگ بر دوش آحاد ملت، بویژه مسئولین و وکلای ملت یعنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. ادای این امانت جز با اعتقاد راسخ به اسلام و اجرای احکام نورانی آن و تحقق جامعه اسلامی و رشد و تعالی معنوی انسان و جامعه ممکن نخواهد بود.

 

ما امضاکنندگان این میثاق‌نامه که جمعی از منتخبان دورة نهم مجلس شورای اسلامی هستیم با آگاهی از وظایف خطیر نمایندگی و وکالت ملت عظیم‌الشأن ایران در مجلس شورای اسلامی با روح ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی ومقام معظم رهبری پیمان می‌بندیم تا:

 

1ـ در طول دوره نمایندگی خود، حافظ نظام جمهوری اسلامی که به تعبیر امام رحمة الله علیه حفظش از اوجب واجبات است بوده و از هیچ کوششی برای تقویت همه‌جانبه مردم‌سالاری دینی دریغ ننماییم.

 

2ـ رهنمودها و منویات ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی را فصل‌الخطاب تمام جهت‌گیری‌ها، سیاست‌ها و تصمیمات بدانیم.

 

3ـ شهید مدرس را  در رفتار فردی و اجتماعی و نمایندگی مجلس، الگوی خود شمرده و تا مرز شهادت از منافع و ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم.

 

4ـ مردم بویژه خانواده‌های شهیدپرور و ایثارگر را ولی نعمت خود دانسته و در تصویب قوانین و لوایح، اسلام و منافع و مصالح مردم را ملاک رأی خود بدانیم.

 

5ـ ملاک و مبنای ایفای وظیفة نمایندگی ملت را نه منافع دنیوی خود و نه منافع باند و جناح و گروه‌های سیاسی، بلکه تنها رضایت خداوند و تحقق عدالت در نظام اسلامی و استیفای حقوق ملت مسلمان ایران بدانیم.

 

6ـ در طول دوره نمایندگی هم و غم خود را مصروف ایفای صحیح وظایف نمایندگی نموده و از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی که به دنبال منافع حزبی و گروهی هستند پرهیز نماییم.

 

7ـ با اعتقاد به سخن گرانقدر بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرموده‌اند: «مردان بزرگ که خدمت بزرگ برای ملت‌های خود کرده‌اند اکثر ساده‌زیست و بی‌علاقه به زخارف دنیا بوده‌اند» از زندگی اشرافی و تجملی که در شأن نماینده ملت ایثارگر ایران نیست پرهیز نموده و بنا به سفارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز به یک زندگی متوسط مردمی قناعت و اکتفا نماییم.

 

8 ـ همواره از نهضت بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و بیداری مستضعفین در سایر کشورها دفاع نموده و از هیچ کوششی در جهت آزادی فلسطین و قبلة اول مسلمین و محو رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل غاصب دریغ ننماییم و با اعتقاد به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» آمریکا را شیطان بزرگ و جنگ نرم دشمن را در راستای سلسله طراحی‌های شیطان بزرگ دانسته و مقابله همه‌جانبه با آن ودیگر مستکبران را با تصویب لوایح و طرح‌ها و برنامه‌ها و مقررات مطالبه و رصد نماییم.

 

9ـ وحدت نیروهای انقلاب حول محور ولایت مطلقه فقیه را اساسی‌ترین رمز پیروزی انقلاب دانسته و همواره با بیزاری جستن از منافقین قدیم و جدید، یعنی فتنه‌گران و منحرفین، در اتحاد و وحدت نیروهای انقلاب تلاش نماییم.

 

10ـ با ایجاد سازوکاری شایسته برای استفاده از توان فکری نیروهای متخصص و متعهد جامعه و نصایح و تذکرات موکلین خود، حداکثر تلاش را برای تشکیل مجلسی کارآمد که در شأن نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران باشد به عمل آوریم.

 

11ـ بنا به فرمودة امام که «اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی بر کشوری حکم‌فرما شد چشم طمع جهانخواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند» حاکمیت تفکر بسیجی وفرهنگ ایثار وفداکاری را در کشور ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی دانسته و برای ترویج و گسترش این تفکر در قالب قوانین و مقررات و طرح‌ها وجهة همت خود قرار خواهیم داد.

 

12ـ گفتمان جدّی دهه نود را گفتمان عدالت و پیشرفت در سایه ولایت دانسته و تمام تلاش خود را صرف تحقق آن می نماییم.

 

13 – از فرعی شدن مسائل اصلی جدا پرهیز نموده و مسائل اصلی و متن جامعه و نیازهای عمومی را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده یعنی سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ملی مهمترین دغدغه خود می شناسیم و با تمام توان جهت تحقق آن تلاش می کنیم.

 

14- مجلس کارآمد در گرو ارتقاء ایمان و باورهای ارزشی ، عقلانیت و خرد جمعی ، وحدت و انسجام با محوریت ولایت – روحیه انقلابی و بسیجی و ساده زیستی می باشد و با تمام توان در این راستا تلاش نموده و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و هرگونه ویژه خواری را سرلوحه کار خود می دانیم.

 

 

 

والسلام علیکم و رحمه ا… و برکاته  -   17/01/  139

 

 

 

مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

 

کاروان راهیان نور منتخبین مجلس نهم

 

منطقه عملیاتی شلمچه



نوشته شده در شنبه 91 فروردین 19ساعت ساعت 11:52 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر بدهید

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : پناهیان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد داد تا به منظور تکریم و توانمندسازی مادران رشته تحصیلی “مادری” تأسیس کند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین علی‌رضا پناهیان با حضور در برنام? سمت خدا در پاسخ به این سؤال... 

 


 

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : پناهیان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد داد تا به منظور تکریم و توانمندسازی مادران رشته تحصیلی “مادری” تأسیس کند.

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین علی‌رضا پناهیان با حضور در برنام? سمت خدا در پاسخ به این سؤال که «آیا فکر نمی‌کنید در بعضی یا بسیاری موارد، مادران ما در تربیت فرزندانشان مخصوصاً در تربیت دینی آنها کوتاهی کرده‌اند؟» گفت: قبل از اینکه بخواهیم مادران محترم را در تربیت فرزندانشان مقصر بدانیم و بگوییم که در کسب آگاهی‌های لازم در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، بهتر است ببینیم که آیا آموزش عالی کشور ما رشته‌ای را به عنوان رشت? تحصیلی برای ارج نهادن به مقام مادری تأسیس کرده‌ است که اکثر دختران تمایل داشته باشند در این رشت? تحصیلی مشغول به تحصیل شوند؟ بنده پاسخ به سؤال شما را در قالب پیشنهاد به نظام آموزش عالی و نظام آموزش و پرورش کشورمان بیان می‌کنم.

 

وی ادامه داد: باید به جای شعار «تکریم مادران» آگاهی‌های مورد نیاز برای ایفای نقش مادری به آنها داده شود، متأسفانه در جامع? ما احترام به مادر در حد شعار باقی مانده است. شعار دادن و سخن گفتن از «تکریم مادران» آن هم فقط در ایام میلاد حضرت فاطمه(س) کافی نیست، بلکه باید در عمل به فکر تکریم مادران باشیم. این کار مانند این است که یک انسان، تشنه یا گرسنه‌‌ باشد و ما به جای اینکه آب و غذا در اختیارش بگذاریم، صرفاً در مقابل او تواضع کنیم و به او احترام بگذاریم یا به افتخارش کف بزنیم. اگر واقعاً می‌خواهیم به او احترام بگذاریم باید نیاز او را برطرف کنیم.

 

پناهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: اگر در جامع? ما کسی می‌خواهد به مقام زن و مادر احترام بگذارد، باید آگاهی‌هایی که می‌تواند مادران را در ایفای نقش مادری توانمند کند، به آنها ارائه دهد. اینکه ما فقط به خانم‌ها بگوییم که بروید و آگاهی‌های خود را برای تربیت فرزندان زیاد کنید، کافی نیست، چون بخشی از این آگاهی‌ها با مطالع? کتاب تأمین نمی‌شود بلکه مادران ما باید با برخی مبانی و علوم پایه آشنا شوند. در هر رشت? تحصیلی، یک سری علوم پایه وجود دارد که به عنوان پیش‌نیاز باید آموزش داده شود تا محصلین به لحاظ نظری آمادگی درک مطالب بعدی را پیدا کنند. برای اینکه مادران ما بتوانند روش‌هایی که در زمینه‌های مختلف تربیتی وجود دارد را درک کنند و درست اجرا کنند، باید با برخی از مبانی و علوم پایه، آشنا شوند.

 

به گفته وی بسیاری از دختران جامع? ما از روی ناچاری به سراغ برخی از رشته‌های دانشگاهی می‌روند.

 

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ما رشته‌های دانشگاهی که خانم‌ها در آن مشغول به تحصیل هستند بسیار فراوان است و بسیاری از این رشته‌ها مفید و لازم نیز هستند، اما برخی از این رشته‌ها برای یک خانم تناسبی ندارند. مطمئناً بسیاری از دختران جامع? ما از روی ناچاری به سراغ برخی از رشته‌های دانشگاهی می‌روند و آنها را انتخاب می‌کنند. البته وقتی می‌گویم «بسیاری» به معنای اکثریت نیست اما رقم قابل توجهی است. به عنوان مثال رشت? مهندسی معدن، مهندسی عمران یا کشاورزی چقدر می‌تواند برای یک خانم قابل تعریف باشد؟ و چند درصد از خانم‌هایی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند، مایل هستند بعد از تحصیل در این رشته‌ها مشغول به کار شوند؟

 

وی افزود: بسیاری از خانم‌هایی که از دانشگاه‌ فارغ التحصیل می‌شوند شغلی متناسب با مدرک تحصیلی خود ندارند و بعضاً به کار منشی‌گری یا فعالیت‌های کاملاً غیر مرتبط با رشت? تحصیلی خود مشغول هستند یا اینکه بیکار در خانه می‌نشینند. طبیعتاً بیکار نشستن یک خانم در خانه حتی برای خانم‌‌های خانه‌دار مورد تأیید ما نیست، چون بالاخره بیکار بودن آثار سوء دارد. در خانه نشستن فضیلت نیست مخصوصاً اگر انسان، بیکار در خانه بنشیند.

 

پناهیان گفت: اگر یک خانم به جای مدرک حسابداری یا رشته‌های دیگری از این دست که صرفاً در اداره‌ها یا شرکت‌ها مورد نیاز است، مدرکی گرفته بود که به درد مادری و فرزندداری او می‌خورد، الان می‌توانست از هم? علمش استفاده کند.

 

وی به نظام آموزش عالی پیشنهاد داد برای اینکه مادران ما بتوانند نقش خود را در خانواده و در جامعه به درستی ایفا کنند، رشته‌های دانشگاهی لااقل در حد کارشناسی تعریف شود. این رشت? تحصیلی در ابتدا می‌تواند در سطح کارشناسی تعریف شود و بعد به صورت تخصصی‌تر در رشته‌های مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری نیز پیگیری شود.

 

پناهیان ادامه داد: یکبار در جمع برخی از اندیشمندان سرفصل‌های دروس مربوطه را مرور کردیم و می‌توان گفت که عناوین و سرفصل‌های بسیار متنوعی وجود دارد که به یک مادر کمک می‌کند تا نقش خود را به خوبی ایفا کند.

 

به گفته وی این علوم به هیچ وجه محدود به آشپزی و آرایش منزل نمی‌شود بلکه بیشتر به جنبه‌های تربیتی و نقشی که زن می‌تواند در خانه برای فرزندان، همسر و جامع? خود ایفا کند، مرتبط می‌شود. این علوم نیاز به آموزش دارند و به عنوان یک رشت? تحصیلی قابل تأمل هستند.

 

پناهیان خاطرنشان کرد: برای فارغ التحصیلان این رشته در جامعه شغل نیز وجود دارد. به عنوان مثال شغل آنها می‌تواند این باشد که در مدارس برای مادران نقش مشاور را داشته باشند یا اینکه می‌توانند به خانم‌های دیگری که تمایل دارند در این نوع کلاس‌های آموزش شرکت کنند، آموزش دهند. اگر چنین رشته‌ای وجود داشته باشد اولین اثرش این است که مادران ما پس از تحصیل می‌توانند عالمانه‌ به تربیت فرزندان خود بپردازند و دومین اثرش این است که می‌توانند به عنوان مربی و مشاور برای دیگر مادران در محیط‌های مختلف ایفای نقش کنند. البته اخیراً مطلع شده‌ایم که گویا آموزش عالی کشور، انگیزه و همتی در این زمینه دارد که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از دختران به فراگیری علوم مربوط به فرزندداری، همسرداری و خانه‌داری تمایل دارند، گفت: بسیاری از دختران ما بر اساس طبیعتی که دارند علاقه‌مند هستند علوم لازم برای فرزندداری، همسرداری و خانه‌داری را فرابگیرند. بنده بر اساس درکی که از جامعه دارم، مطمئن هستم که بسیاری از دختران به این رشته‌های درسی گرایش پیدا خواهند کرد و همچنین خانم‌هایی که به خاطر توانمندی‌های خاصِ خود، در سایر رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند نیز در کنار درس‌های خود حتماً این دروس را نیز مرور خواهند کرد و به عنوان آموزش‌های فوق برنامه یا غیر حضوری، این آموزش‌ها را نیز خواهند دید.

 

پناهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: البته این حرکت در کنار هم? فعالیت‌های موجود باید صورت گیرد و ما نمی‌خواهیم هیچ حرکتی را تعطیل کنیم. نباید تصور شود که کسی قصد دارد رشته‌های درسی خانم‌ها را تعطیل کند. ما به رشته‌های تحصیلیِ موجود کاری نداریم، بلکه می‌گوییم اگر این رشته نیز در کنار سایر رشته‌های تحصیلی برقرار شود طیف وسیعی را در بر خواهد گرفت و فواید و برکات فراوانی خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: مادرانِ امروز جامع? ما که شرایط تحصیل در چنین رشته‌هایی برایشان مهیا نبوده است برای کسب آگاهی‌های لازم برای ایفای نقش مادریِ خود چه باید بکنند؟ آنها می‌توانند با همتِ خودشان در مدارس و یا مساجد، ان‌جی‌او(NGO) یا انجمن‌هایی راه‌اندازی کنند و دوره‌های آموزشی مورد نیاز خود را تعریف کنند.

 

به گفته پناهیان یکی از کانون‌هایِ مهم برای سازمان‌دهی مادران برای طی کردنِ این دوره‌های آموزشی، مدارس ما هستند که مهم‌ترین نتیجه‌اش به ارتقاء تربیتی و تحصیلی فرزندان بازمی‌گردد. دبستان‌ها، مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها کانون مناسبی برای این کار هستند.

 

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش فرصتی است برای تعلیم و تربیت مادران که نقش کلیدی در تربیت بچه‌ها دارند. برای این فرصت طلایی باید بودجه نوشته شود و مربی‌ها و مدیران خاص تربیت شوند. این فرصتی است که به شیو? دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد. چرا آموزش و پرورش ما برای این حرکت عظیم فرهنگی در کشور احساس مسئولیت نمی‌کند؟ چرا باید خلأ این فعالیت فرهنگیِ آموزش و پرورش، توسط جاهای دیگری مانند مساجد، سازمان تبلیغات یا بسیج، آن هم به صورت ناقص جبران شود؟ البته بعضاً در انجمن‌های اولیاء و مربیان حرکت‌هایی را می‌بینیم که دور هم جمع می‌شوند و برخی مسائل آموزش داده می‌شود، اما این حرکت‌ها بسیار اندک و محدود است و به عنوان فعالیت‌های خودجوش مردمی به حساب می‌آید نه یک حرکت سازمان‌یافته.

 

پناهیان خاطرنشان کرد: وقتی در مدرسه‌ای 200 دانش‌آموز داریم یعنی علی‌القاعده 200 مادر داریم و این مادران به خاطر فرزندانشان به مدرسه رفت و آمد دارند. طبیعتاً مسائل مربوط به دانش‌آموزان نزد مسئولین مدرسه معلوم است و مدیر و معلمان مدرسه نقش مشاوران مادران را دارند تا در تربیت فرزندان بهتر نقش ایفا کنند. ما نمی‌خواهیم مانند غربی‌ها به تربیت فرزندان خود نگاه کنیم و بگوییم که «ما به تربیت خانوادگی و آثار روانیِ خانواده بر دانش‌آموزان کاری نداریم و فقط می‌خواهیم حافظ? این بچه را پُر کنیم!» اگر این‌طور باشد، این آموزش و پرورشِ ناقص خواهد بود.

 

وی ابراز امیدواری کرد که دولت در هر دو بخش آموزش عالی و آموزش و پرورش برای توانمند کردن مادران از نظر علمی آستین همت بالا بزند.

 



نوشته شده در شنبه 91 فروردین 19ساعت ساعت 11:51 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر بدهید

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : فروش فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی در سینماهای تهران و شهرستان‌ها تا روز پنجشنبه از مرز دو میلیارد تومان گذشت. به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فروش فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته جنجالی ابوالقاسم طالبی در سینماهای تهران... 

 


 

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : فروش فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی در سینماهای تهران و شهرستان‌ها تا روز پنجشنبه از مرز دو میلیارد تومان گذشت.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فروش فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته جنجالی ابوالقاسم طالبی در سینماهای تهران و شهرستان‌ها تا روز پنجشنبه 17 فرودین‌ماه از مرز دو میلیارد تومان گذشت.

 

این در حالی است که تبلیغات زیادی از سوی ضد انقلاب خارج‌نشین علیه این فیلم شده است.

 

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» که لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده، به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی ساخته شده است و در بازیگرانی چون امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، علیرام نورایی، حمیدرضا پگاه و محمود عزیزی ایفای نقش می‌کنند.



نوشته شده در شنبه 91 فروردین 19ساعت ساعت 11:50 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : نشریه فیسکال‌تایمز در گزارشی اذعان کرد که غرب در حالی تن به مذاکره با ایران داد که به‌خاطر بحران اقتصادی در موضع ضعف قرار دارد.

 

به گزارش فارس، این نشریه در مقاله‌ای به‌قلم “پاتریک اسمیت”، تصریح کرد: واشنگتن و متحدانش زمینه را برای مذاکرات 1+5 با ایران آماده نکرده‌اند. این مذاکرات در حالی آغاز می‌شود که که هرگالون بنزین بیش از 5 دلار قیمت دارد و غرب در بازیابی اقتصاد خود موفق نبوده است.

 

بنابراین گزارش، پس از اعلام دور جدید تحریم‌های غرب بر ضد ایران، قیمت بنزین در آمریکا در هر گالون به بیش از 4 دلار رسیده و هنوز هم پایین نیامده است. این افزایش قیمت با توجه به گمانه‌زنی در خصوص کاهش عرضه نفت خام به بازار در اثر تحریم‌های مزبور و همچنین احتمال بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران صورت گرفت.

 

اسمیت در گزارش خود نوشت: اکنون سوالاتی بر دور جدید مذاکرات پرده افکنده است. یکی از آنها این است که آیا در چنین شرایطی ادامه تحریم‌ها به نفع غرب خواهد بود یا خیر؟ من بر این باورم که این تحریم‌ها اثری مثبت نداشته و دست‌یابی به هرگونه نتیجه در این مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

 

سوال دیگر این است که آیا آمریکا و متحدانش می‌توانند جایگزینی برای نفت ایران در بازار پیدا کنند یا نه؟ واشنگتن به دنبال آن است که فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی را به آزادسازی ذخایرشان قانع کند تا مشکل کاهش عرضه را حل کند. پنج‌شنبه گذشته، “علی النعمیمی”، وزیر نفت عربستان سعودی صراحتا اعلام کرد که کشورش میزان عرضه را با توجه به وضعیت بازار تنظیم خواهد کرد و تاکید کرد که در حال حاضر کمبود عرضه در بازار وجود ندارد.

 

بر اساس گزارش فوق، تا ماه فوریه ایران روزانه 2?2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و اقداماتی شبیه به تحریم‌های اخیر تنها به‌طور موقت می‌توانند از صادرات نفت ایران بکاهند، نه برای همیشه.

 

سوال سومی که ذهن اسمیت را به خود مشغول داشته این است که حالا اگر هم تحریم‌ها با شدت تمام پیاده‌سازی شوند، نتیجه چه خواهد بود؟ اگر هم در کوتاه‌مدت ممکن باشد که عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی قطع شود، در بلندمدت این کار نمی‌تواند راه حلی در برابر برنامه هسته‌ای ایران تلقی شود.

 

نویسنده مقاله از دیپلمات‌های آمریکایی خواسته است تا از آنچه تحریم‌ها در خصوص کره شمالی به آن انجامید، درس بگیرند. هرچند اوباما نسبت به راه حل‌های دیپلماتیک تمایل دارد اما به نظر می‌رسد که وی از اعمال تحریم بر ضد دیگر کشورها خوشحال می‌شود و این اشتباه دیپلماسی وی است.



نوشته شده در پنج شنبه 91 فروردین 17ساعت ساعت 9:31 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر بدهید
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin