سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























**افسر جنگ نرم**

پایگاه خبری تحلیلی ارزشی ها : نشریه فیسکال‌تایمز در گزارشی اذعان کرد که غرب در حالی تن به مذاکره با ایران داد که به‌خاطر بحران اقتصادی در موضع ضعف قرار دارد.

 

به گزارش فارس، این نشریه در مقاله‌ای به‌قلم “پاتریک اسمیت”، تصریح کرد: واشنگتن و متحدانش زمینه را برای مذاکرات 1+5 با ایران آماده نکرده‌اند. این مذاکرات در حالی آغاز می‌شود که که هرگالون بنزین بیش از 5 دلار قیمت دارد و غرب در بازیابی اقتصاد خود موفق نبوده است.

 

بنابراین گزارش، پس از اعلام دور جدید تحریم‌های غرب بر ضد ایران، قیمت بنزین در آمریکا در هر گالون به بیش از 4 دلار رسیده و هنوز هم پایین نیامده است. این افزایش قیمت با توجه به گمانه‌زنی در خصوص کاهش عرضه نفت خام به بازار در اثر تحریم‌های مزبور و همچنین احتمال بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران صورت گرفت.

 

اسمیت در گزارش خود نوشت: اکنون سوالاتی بر دور جدید مذاکرات پرده افکنده است. یکی از آنها این است که آیا در چنین شرایطی ادامه تحریم‌ها به نفع غرب خواهد بود یا خیر؟ من بر این باورم که این تحریم‌ها اثری مثبت نداشته و دست‌یابی به هرگونه نتیجه در این مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

 

سوال دیگر این است که آیا آمریکا و متحدانش می‌توانند جایگزینی برای نفت ایران در بازار پیدا کنند یا نه؟ واشنگتن به دنبال آن است که فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی را به آزادسازی ذخایرشان قانع کند تا مشکل کاهش عرضه را حل کند. پنج‌شنبه گذشته، “علی النعمیمی”، وزیر نفت عربستان سعودی صراحتا اعلام کرد که کشورش میزان عرضه را با توجه به وضعیت بازار تنظیم خواهد کرد و تاکید کرد که در حال حاضر کمبود عرضه در بازار وجود ندارد.

 

بر اساس گزارش فوق، تا ماه فوریه ایران روزانه 2?2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد و اقداماتی شبیه به تحریم‌های اخیر تنها به‌طور موقت می‌توانند از صادرات نفت ایران بکاهند، نه برای همیشه.

 

سوال سومی که ذهن اسمیت را به خود مشغول داشته این است که حالا اگر هم تحریم‌ها با شدت تمام پیاده‌سازی شوند، نتیجه چه خواهد بود؟ اگر هم در کوتاه‌مدت ممکن باشد که عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی قطع شود، در بلندمدت این کار نمی‌تواند راه حلی در برابر برنامه هسته‌ای ایران تلقی شود.

 

نویسنده مقاله از دیپلمات‌های آمریکایی خواسته است تا از آنچه تحریم‌ها در خصوص کره شمالی به آن انجامید، درس بگیرند. هرچند اوباما نسبت به راه حل‌های دیپلماتیک تمایل دارد اما به نظر می‌رسد که وی از اعمال تحریم بر ضد دیگر کشورها خوشحال می‌شود و این اشتباه دیپلماسی وی است.



نوشته شده در پنج شنبه 91 فروردین 17ساعت ساعت 9:31 عصر توسط کنیز حضرت زهرا س| نظر بدهید
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin